Harry Potter - Media-Rodzina

27 października 2022

Harry Potter

„Uwierz w siłę wyobraźni” – ten slogan często powtarzany przez J.K. Rowling stał się również mottem naszej kampanii promocyjnej Harry’ego Pottera. Okazało się, że najprędzej trafił do wyobraźni młodych czytelników, równolatków bohatera książki, bo to oni sprawili, że w krótkim czasie mały czarodziej podbił serca i umysły milionów czytelników na całym świecie. Nie pomogły zaklęcia, święcona woda, palenie książek  –  siła wyobraźni okazała się silniejsza od egzorcyzmów.

Dzisiaj, po ponaddwudziestoletniej obecności na rynku Harry’ego Pottera, kiedy książkę tę zaczęło czytać kolejne pokolenie młodych czytelników, otrzymujemy w wydawnictwie ciągle te same listy zdumionych rodziców, którzy piszą – moje dziecko zaczęło czytać książki dzięki Harry’emu Potterowi.

O tej siedmiotomowej sadze J.K. Rowling napisano już setki artykułów oraz mądrych lub mniej mądrych dysertacji naukowych. Nam się jednak wydaje, że najciekawsze są spostrzeżenia dzieci, opinie, które do dzisiaj zachowały swój niepowtarzalny blask. Kiedy w 2002 roku z okazji uhonorowania J.K. Rowling Orderem Uśmiechu zapytaliśmy młodych czytelników, za co kochają Harry’ego Pottera, otrzymaliśmy tysiące odpowiedzi.

 

Kasia z miejscowości Łapy napisała:

„Moim zdaniem każde dziecko, w tym i ja, marzy, aby być kimś niezwykłym, potrafić robić to, czego inni nie potrafią. Właśnie to jest tym czarem, bo w tej książce marzenie się spełnia. I to właśnie za to lubię Harry’ego Pottera”.

 

A Kasia z Sosnowca wyznała:

„Ta książka wyzwoliła we mnie ducha wyobraźni. Do tej pory nie miałam wyobraźni i chodziłam przygnębiona”.

 

Notkę o książce przygotował Bronisław Kledzik.

Zaloguj się

Nie masz konta?