O wydawnictwie - Media-Rodzina

O wydawnictwie Media Rodzina

Media Rodzina od ponad ćwierć wieku wydaje ciekawe i inspirujące książki dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

To my oddaliśmy do rąk milionów polskich czytelników bestsellerową serię o Harrym Potterze, która do dziś cieszy się ogromną popularnością. To my rozpowszechniliśmy historię czwórki dzieci, która przez starą szafę wkroczyła do magicznego świata Narnii. Nauczyliśmy tysiące polskich rodziców, „jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby do nas mówiły”. Sprawiliśmy też, że czytanie nie tuczy – dzięki serii Gorzka Czekolada, która jest nie lada gratką dla wielbicieli powieści kryminalnych i obyczajowych. Wreszcie – to my ubraliśmy klasyczne baśnie w nowe szaty przekładów i ozdobiliśmy je niezwykłym ilustracjami, które cieszą oko dzieci i ich rodziców. Opowiadamy o ciekawych przygodach Kici Koci, Pana Kuleczki, Cioci Jadzi, Pettsona i Findusa oraz wielu innych bohaterów.
Na początku naszej drogi była książka „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. Przywiózł ją do Polski Robert David Gamble, Amerykanin, żeby – jak mówi – pomagała ludziom żyć. Zrealizowanie tej misji powierzył redaktorowi Bronisławowi Kledzikowi w firmie, którą założył i nazwał Media Rodzina of Poznań, Inc.
Wtedy, jesienią 1992 roku, nie przypuszczaliśmy, że będziemy wydawać następne książki. Jednak entuzjastyczne przyjęcie pierwszego tytułu spowodowało, że zaczęliśmy myśleć o ciągu dalszym. Robert Gamble, wierny swojej misji niesienia pomocy, okazał się niezgłębioną kopalnią pomysłów, a redaktor naczelny Bronisław Kledzik zajął się układaniem z nich fundamentów solidnego wydawnictwa.
Bezprecedensowym wydarzeniem w życiu naszego wydawnictwa stało się wydanie „Harry’ego Pottera” J. K. Rowling. Łączna sprzedaż cyklu osiągnęła już 7 mln egzemplarzy!
Wiele naszych książek i ich autorów otrzymało znaczące nagrody, m.in. Polskiej Sekcji IBBY, Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Donga, Fundacji ABC XXI „Cała Polska czyta dzieciom”, Bestsellery Empiku, Komitetu Ochrony Praw Dziecka, magazynu literackiego „Książki”, „Pióro Fredry”, H.Ch. Andersena, Kornela Makuszyńskiego. Z dniem 1 stycznia 2020 nastąpiły zmiany w zarządzie poznańskiego wydawnictwa Media Rodzina. Stanowisko prezesa objęła Justyna Kardasz, dotychczasowa dyrektor handlowa. Wiceprezesem została Joanna Nowakowska, pełniąca funkcję redaktor naczelnej.
Obecnie nie tylko wydajemy książki, ale także promujemy czytelnictwo w różnego rodzaju akcjach i wydarzeniach. Poszerzamy bogatą ofertę literatury dla najmłodszych i nieco starszych, dopełniając ją dużą liczbą książek psychologicznych i poradników dla… każdego!

Założyciel wydawnictwa – Robert David Gamble

Robert Gamble pragnie wydawać książki „opierające się na wartościach chrześcijańskich, ale takich, które mogą zaakceptować również niewierzący lub wątpiący”.

Robert D. Gamble jest Amerykaninem szkocko-irlandzkiego pochodzenia. Po raz pierwszy przyjechał do Polski, będąc jeszcze na studiach „na egzotyczne wakacje za żelazną kurtyną”. Od tamtego czasu utrzymywał bliskie więzi ze swoimi polskimi przyjaciółmi i odwiedził Polskę jeszcze kilka razy. Szczyci się tym, że przysłał swemu przyjacielowi, Lechowi Jęczmykowi, „Paragraf 22” i książki Kurta Vonneguta, sugerując ich wydanie w Polsce. W Stanach Zjednoczonych został pastorem Amerykańskiego Protestanckiego Kościoła Episkopalnego. W latach 80. zaangażowany był w rozwój ruchu Anonimowych Alkoholików w Polsce, pomagając im w nawiązywaniu kontaktu ze specjalistami amerykańskimi. W 1992, wraz z decyzją sponsorowania Radia Obywatelskiego w Poznaniu, podjął decyzję o przeniesieniu się na jakiś czas do Polski. W tym samym okresie założył wydawnictwo Media Rodzina, aby wydać po polsku książkę Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”.

Robert Gamble pragnie wydawać książki „opierające się na wartościach chrześcijańskich, ale takich, które mogą zaakceptować również niewierzący lub wątpiący”. Lubi cytować powiedzenie J.K. Rowling, że nie wierzy w magię, jedynie w siłę wyobraźni. „Rowling nie wierzy w magię, ani nie oczekuje, by jej czytelnicy w nią wierzyli. Myślę, że to dlatego możemy naprawdę cieszyć się światem, który stworzyła”.

Zaloguj się

Nie masz konta?